Opdrachten aannemen
Hoe kom je aan leuke opdrachten? Dat kan op verschillende manieren. Veel tolkgebruikers vinden vaak via hun eigen netwerk een tolk. Daarnaast kun je gebruik maken van de mogelijkheden in mijn.tolkcontact.nl.
Rechtstreeks contact
Tolkgebruikers kunnen jou rechtstreeks – via sms, WhatsApp, e-mail of persoonlijk – vragen of je kunt tolken. Alle afspraken rondom de tolkopdracht regel je dan onderling. Het enige wat je hoeft te doen is de tolkopdracht invoeren in mijn.tolkcontact.nl en deze na afloop door de tolkgebruiker (digitaal) laten ondertekenen. De administratieve afhandeling en facturatie regelt Tolkcontact.
Via mijn.tolkcontact.nl
Tolkgebruikers kunnen ook een tolk zoeken via mijn.tolkcontact.nl. Kiest de tolkgebruiker jou, dan sturen wij jou namens de klant een bericht met de vraag of je kunt tolken (‘Een klant vraagt of je…’). Via de link in dat bericht kun je aangeven of je de opdracht wel of niet kunt aannemen. Wij geven je reactie direct door aan de tolkgebruiker.
Via het prikbord
Je kunt ook tolkopdrachten vinden op ons prikbord. Heb je interesse in een opdracht, dan geef je dit aan door op de knop ‘Ik heb interesse’ te klikken. De klant (degene die de opdracht op het prikbord heeft geplaatst) ontvangt hiervan een bericht en kiest een tolk uit alle geïnteresseerden. Op het moment dat een klant jou heeft gekozen, ontvang je hiervan een bericht. Je kunt de opdracht dan definitief aannemen of afwijzen.
Bemiddeling door Tolkcontact
Vraagt een tolkgebruiker om bemiddeling bij een tolkopdracht, dan gaat Tolkcontact op zoek naar een passende tolk. Onze bemiddeling verloopt voor een deel geautomatiseerd. Hierdoor kunnen we ook ’s avonds en in het weekend tolkgebruikers helpen bij het vinden van een tolk.
Hoe het werkt:
De klant omschrijft in de tolkopdracht de situatie, en geeft aan welke tolkmethode en eventuele aanvullende vaardigheden er nodig zijn. Vervolgens matchen wij deze informatie met de gegevens van alle tolken. Hieruit komt een lijst met tolken die passen bij de opdracht. We kijken uiteraard ook naar jouw werkdagen, beschikbaarheid en op welke momenten je andere tolkopdrachten hebt.
Tussen 8.00 en 22.00 uur sturen we berichten uit om te vragen of je de tolkopdracht kunt aannemen (‘Wij zoeken een tolk voor…’). Dan doen we op volgorde van reisafstand. Via de link in dat bericht kun je laten weten of je de opdracht wel of niet kunt aannemen. Als je de opdracht aanneemt, dan staat deze daarna direct voor je klaar in mijn.tolkcontact.nl. Wij geven aan de tolkgebruiker door dat jij bij deze opdracht komt tolken.
Binnen kantooruren bellen we ook voor speciale opdrachten of tolkopdrachten die op korte termijn plaatsvinden en waar nog geen tolk voor is gevonden. Buiten kantooruren bellen we alleen voor spoedsituaties.