Zoeken in Tolkcontact

Terug naar boven

Met de Tolkcontact-app heb je altijd een tolk op zak, waar je ook bent.

Vraag nu aan en gebruik direct!

Stap 1: Vul dit formulier in

Activeer de Tolkcontact-app door dit formulier in te vullen.

Let op: heb je al tolkuren? Dan hoef je dit formulier niet in te vullen. Je kan de Tolkcontact-app dan direct activeren in mijn.tolkcontact.nl. Hier lees je hoe.

Stap 2: Kies je wachtwoord

Formulier ingevuld en verzonden? Dan is je app bijna klaar voor gebruik. We hebben je een mail gestuurd. Hierin staat een link om je wachtwoord voor de app in te stellen. Daarna kun je de app direct gebruiken.

Stap 3: Aan de slag met de Tolkcontact-app

Heb je je wachtwoord ingesteld? Dan kun je de app direct gebruiken. In je mailbox vind je een e-mail over hoe je de app kunt downloaden en wat je allemaal kunt met de app. Je ontvangt ook een mail van KPN Teletolk met jouw persoonlijke telefoonnummer. Zo kunnen mensen je bellen via KPN Teletolk.

Veel plezier met de Tolkcontact-app!


Veelgestelde vragen

Wil je meer weten over de app? Hieronder lees je het antwoord op de meest gestelde vragen. Heb je na het lezen nog een vraag, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat kan ik met de Tolkcontact-app?

Gratis bellen en gebeld worden
Met KPN Teletolk ben je altijd en overal bereikbaar. Je kan bellen in gebaren, tekst en/of spraak. Activeer je de Tolkcontact-app? Dan kun je ook direct gratis bellen én gebeld worden via KPN Teletolk.

Een tolk op afstand inzetten
Direct – zonder afspraak – een gebarentolk inzetten? Dat kan met de Tolkcontact-app! Je kan iedere dag tussen 7.00 en 22.00 uur een gebarentolk op afstand inzetten. Handig toch?

Alarmnummer 112 bereiken
Met spoed een amulance, de politie of de brandweer nodig? Met de Tolkcontact-app kun je direct bellen met alarmcentrale 112. Je kunt zelf spreken of typen. De medewerker van 112 antwoordt door te typen.

Klantenservice bellen
Heb je een vraag? We helpen je graag verder. Via de Tolkcontact-app kun je ons rechtstreeks bellen in tekst of de Nederlandse Gebarentaal. Kies wat jij fijn vindt.

Wat kost de Tolkcontact-app?

Alle zorgverzekeraars vergoeden de Tolkcontact-app*. Je hoeft deze kosten dus niet zelf te betalen, dat doet de zorgverzekering. Je betaalt ook geen eigen risico voor de Tolkcontact-app. Wij regelen alles met je zorgverzekeraar.

Om de vergoeding te regelen met je zorgverzekeraar hebben we een audiogram nodig of brief van je huisarts waaruit blijk dat je doof of slechthorend bent. We sturen je hier apart een mail over met uitleg hoe je dit bij ons kunt aanleveren.

Wat kost het gebruik van de diensten?
Bellen en gebeld worden via KPN Teletolk is gratis. Bellen met de Tolkcontact-klantenservice en alarmnummer 112 is ook gratis. Het gebruik van Tolkcontact tolk op afstand wordt afgeschreven van je tolkuren.

* De meeste zorgverzekeraars vergoeden de Tolkcontact-app vanaf een gehoorverlies van 35dB. Sommige pas vanaf een zwaarder gehoorverlies. Mocht jouw gehoorverlies te licht zijn om voor vergoeding in aanmerking te komen, dan zullen we je daar apart over informeren.