Tips van Tolkcontact: alles over adressen
Waarnaartoe? Bij Tolkcontact krijgen we wel eens de vraag waar een opdrachtlocatie precies is. Of het lukt tolken niet om de opdrachtlocatie in te voeren, omdat het systeem de postcode niet herkent, of de klant wordt niet gevonden in het systeem. Hieronder lees je oplossingen voor deze problemen.
Waar is een opdrachtlocatie?
Hoe ver reizen is het naar de opdracht? Als je niet precies weet waar een plaats is, kan je dat makkelijk opzoeken via Google Maps. Type de plaatsnaam in en daarachter ‘Nederland’, bijvoorbeeld ‘Bilthoven Nederland’. Druk op enter of op het vergrootglas om te zoeken.
Wat is de goede postcode?
Tolkopdracht buiten het Tolkcontact-systeem om gevonden? Als je de opdrachtlocatie wil invoeren in mijn.tolkcontact.nl, check altijd de postcode op postcode.nl. Daar kun je postcodes vinden door straatnaam, huisnummer en plaats in te voeren. Gebruik Google niet om postcodes te vinden, want die kloppen niet altijd.
Nieuwe klant toevoegen?
Klanten waar je vaker voor tolkt, kun je makkelijk terugvinden op hun achternaam. Het systeem vult de achternaam aan als je begint met typen.
Tolk je voor een nieuwe klant? Dan kies je bij het invoeren voor ‘nieuwe klant’. Laat het naamveld leeg en vul de postcode en de geboortedatum van de klant in. De naam verschijnt vanzelf.
Het kan voorkomen dat de klant een postcode doorgeeft die bij Tolkcontact niet bekend is. Vaak betekent dit dat de klant een verhuizing niet heeft doorgegeven. Adviseer de klant contact met Tolkcontact op te nemen om de gegevens aan te passen. Daarna kan jij de klant opnieuw opzoeken.
Lukt het met deze tips toch niet? Dan kun je bellen of mailen!