UPDATE: Nabetaling opdrachten eerste helft januari 2024
VOOR TOLKEN | De tarieven voor 2024 waren niet goed geïndexeerd. Daarom was een nabetaling nodig. Deze week zijn alle nabetalingen gedaan. We zetten alles nog even voor je op een rij.
Wat was er ook alweer?
De tarieven voor 2024 waren niet goed geïndexeerd. Daardoor zijn de facturen voor opdrachten die uitgevoerd zijn van 1 t/m 15 januari 2024 niet correct. De betaalde bedragen zijn te laag. Dit wordt door UWV gecorrigeerd.
De nabetaling
Alle facturen voor de opdrachten van 1 t/m 15 januari 2024 die vóór 22 april* zijn ingediend, zijn eerst door UWV betaald en daarna gecorrigeerd met een nabetaling. Deze nabetaling zou in de tweede helft van april worden uitbetaald, maar dat is niet gehaald. Deze week zijn alle nabetalingen uitbetaald. Misschien heb jij het geld dus al binnen. Zo niet, dan zal het uiterlijk begin volgende week op je rekening staan.
💡 Per nabetaling ontvang je van UWV een factuur voor je administratie. UWV stuurt je deze facturen per mail vanaf nabetaling.tolken@uwv.nl. Hiervoor gebruikt UWV het originele factuurnummer met de toevoeging /nabetaling. Bewaar deze correctiefacturen goed, want je kunt deze niet via mijn.tolkcontact.nl opvragen.
Veelgestelde vragen
Hoe zit het met facturen voor opdrachten vanaf 16 januari?
Alle facturen voor opdrachten vanaf 16 januari 2024 zijn gebaseerd op de juiste tarieven. Deze facturen zijn kloppend en hoeven niet gecorrigeerd te worden.
Wat gebeurt er met facturen voor opdrachten van 1 t/m 15 januari 2024 die ná 21 april zijn ingediend?
Voor deze facturen volgt later een veegactie. Is dit voor jou van toepassing en wil je daar meer over weten, neem dan contact op met UWV: nabetaling.tolken@uwv.nl.
Vragen?
Heb je een andere vraag over de nabetaling? Je kunt UWV hierover mailen: nabetaling.tolken@uwv.nl.
* Eerder was de deadline gesteld op vóór 1 april, maar UWV heeft bij het bepalen van de nabetaling gekeken naar alle facturen voor de opdrachten van 1 t/m 15 januari 2024 die vóór 22 april zijn ingediend.